SÖZLEŞMELER

 YURT DIŞI PAKET TUR SÖZLEŞMESİ

I- ÖDEMELER
Kayıt anında rezervasyon bedelinin en az %35'i, bakiyesinin ise gezinin başlamasından en geç 21 gün önce ödenmesi gerekmektedir. Anılan süreler içinde belirtilen ödemelerin gerçekleştirilmemesi halinde yapılan rezervasyon iptal edilir. Bu durumda gezi bedelinin %35'i cayma tazminatı olarak tüketiciye fatura edilir.
II-  İPTAL –DEVİR- DEĞİŞİKLİKLER
1-Tüketicinin gezinin başlamasına 30 gün kalana kadar iptal/değişiklik talep etmesi durumunda ücretin tamamı iade edilir. Gezinin başlangıcından 30-21 gün önce iptal değişiklik talep etmesi halinde gezi bedelinin %35 i, 21 günden az bir süre kala ise tamamını acentaya ödemeyi kabul ve taahhüt eder.
Seyahat Güvence Sigorta Poliçesi satın alan katılımcının seyahat acentasına bir ödeme yapmış olması kaydıyla gezi başlangıç tarihinden ve kullanılan ulaşım aracı hareket etmeden önce , poliçede yazılı hallerde(ölüm, ciddi ve önemli kaza ve hastalık vb.) seyahatini iptal etmesi durumunda , ödediği bedel  poliçe kapsamındaki limitler çerçevesinde  ve poliçe şartlarına göre sigorta şirketi tarafından temin edilecektir. Seyahat acentasının katılımcıya karşı hiçbir sorumluluğu bulunmamaktadır
2-Tüketici turu gezinin başlamasından 7 gün öncesine kadar tura katılma koşullarını taşıyan  istediği kişiye devredebilir. Devralan bakiye ve devir sebebiyle doğan masraflardan devreden ile beraber sorumludur. 
3-Charter uçuşlarda 21 gün ve daha sonraki iptallerde hiçbir mazeret geçerli olmayıp, uçak ücreti iadesi söz konusu değildir.
4-Acenta, tüketicinin başlangıcını kaçırdığı geziye iştirak edeceğini yazılı olarak bildirmemesi durumunda, tüketici adına yapılmış tüm rezervasyonları gezinin başlangıç tarihinden 24 saat sonra iptal etme hakkına sahiptir. Bu gibi iptallerde tüketiciye herhangi bir ücret iadesi yapılmaz.
5- Acenta,  gerekli gördüğü durumlarda tüketiciye bildirmek kaydı ile, ilan ettiği veya kayıt aldığı turları gezi başlangıcından 14 gün önce kısmen veya tamamen iptal edebilir.  Aynı süre içinde , tur kapsamındaki otel, ulaşım araçları ile bunların hareket yerlerini, programda belirtilmiş ve gezilecek yer olarak gösterilen yerlerin ziyaret sıralarını değiştirebilir. Tüketici bu değişiklikleri ve iptali kabul etmediği takdirde rezervasyonunu iptal edip ödediği ücretin tamamını iade alma hakkına sahiptir. Bu durumda tüketicinin tazminat hakkı doğmaz. 
III- GENEL HÜKÜMLER
1-Tura katılan tüketicinin;  Taşıyıcı hava yolları şirketinin belirlediği ölçü ve ağırlıkta bagaj götürme  ve getirme hakkı vardır. Valizlerin ve içindeki eşyaların her türlü sorumluluğu sahiplerine aittir. 
2-Gezi süresince ulaşım araçlarında kaybolan valiz ve diğer eşyalardan acentamız sorumlu tutulamaz.  Bu durumda uluslararası kurallar geçerlidir.
3-Satın alınan hizmete VİZE İŞLEMLERİ ve hizmetleri dahil değildir. Acentamızdan vize işlemlerinin takip edilmesi istendiği takdirde, yolcunun gezi tarihinden itibaren 6 ay geçerli pasaportu olması ve gerekli evraklarla birlikte turun hareket tarihinden itibaren en az 21 gün önce acentamıza başvurması gerekmektedir. Acentamız vize işlemlerini servis ücreti karşılığında takip etmekte olup, konsolosluklar tarafından vize verilmemesi halinde sorumluluğu kabul etmez. Bu durumlarda ulaşım araçları ile konaklama tesislerine kayıt yaptıran yolcu için yapılması zorunlu ödemeler yolcudan tahsil edilir.
4-Tüketicinin, başladığı turu hizmetin kusurlu olduğundan bahisle terk etmesi halinde, turu terk ettiğini Acenta yetkilisine ve konakladığı otele sebepleri ile birlikte yazılı olarak bildirmek zorundadır. Aksi halde tüketici turu terk etmiş sayılmaz ve hizmeti alıp kullanmış addolunur.
5-Sözleşmede imzası bulunmayan ancak sözleşmeye konu geziye katılan tüketici(ler) de kendi adlarına kayıt yaptırmakla görevlendirdikleri tüketici(ler)nin bu sözleşmeyi okuyup imzalaması ile, sözleşme hükümlerini kabul ve taahhüt etmiş sayılırlar. Buna rağmen, sözleşmede bizzat imzalarının olmadığı gerekçesiyle geziye katılan tüketici(ler) nin Acenta aleyhine ve katılmış oldukları gezi ile ilgili dava ve takipler ve Acenta’nın tüketiciye bu sözleşmede yazılı hususlar dışında bir bedel yada tazminat ödemek zorunda kalması halinde, Acenta’nın sözleşmede imzası bulunan tüketici(ler)ye ödemiş olduğu fazla miktar için rücu hakkı mahfuzdur. Bu geziye katılan tüketiciler, imzalamış olmasalar dahi, taraflar arasında geçerli olacak bu sözleşme şartlarını katalog ve ilanlar nedeni ile öğrenmiş, geziye bu sözleşme şartlarında katılmayı kabul etmişlerdir.
6- Uçak ücretlerinde ve vergilerde  oluşabilecek değişiklikler  ilan edilen gezi ücretlerine aynı oranda yansıtılır.
7-Acentamız, yolcularımızla taşıyıcı şirketler arasında mutavassıf sıfatı ile hizmet veren bir kuruluş olup, sonucu ne olursa olsun, uçağın geç kalkması, tarife değişikliği, iptal arıza, kaza ve yolcularımızın kişisel kusurlarından doğabilecek olaylardan sorumlu tutulamaz.
8-Tüketicinin şikayetci olduğu husuları hizmetin ifası sırasında yazılı olarak yetkiliye bildirmesi iyi niyetli tüketicinin özen borcudur. Tüketicinin şikayetci olduğu halde  hizmeti sonuna kadar kullanması şikayetci olduğu hususular ile ilgili ikame hizmet ve bedel iadesi gibi tazminat haklarını ortadan kaldırır.
9-Tur programı bu sözleşmenin ayrılmaz bir parçasıdır.
10-Acentenin Sözleşmeye kısmen yada tamamen uymaması hallerinde ödenecek tazminatın hesaplanmasında TURSAB KÜTAHYA ÇİZELGESİ maddeleri uygulanır

 YURT İÇİ PAKET TUR SÖZLEŞMESİ

I- ÖDEMELER VE KESİN KAYIT

1-Gezilerimizde kesin kayıt , gezi ücretinin yatırılması ve paket tur sözleşmesinin imzalanmasıyla yapılır. Koltuk numarası kesin kayıtta verilir.

2-Kayıt anında rezervasyon bedelinin en az %25'i, bakiyesinin ise gezinin başlamasından en geç 15 gün önce ödenmesi gerekmektedir. Anılan süreler içinde belirtilen ödemelerin gerçekleştirilmemesi halinde yapılan rezervasyon iptal edilir. Bu durumda gezi bedelinin %25'i cayma tazminatı olarak tüketiciye fatura edilir.

II-  İPTAL –DEVİR- DEĞİŞİKLİKLER

1- Hafta sonu 1 veya 2 gece konaklamalı gezilerde; Hareket tarihinden 7-10 gün önce , 2 geceden fazla konaklamalı gezilerde : Hareket tarihinden 10-14 gün önce yapılacak iptallerde , ödenen ücretin % 25 i kesilerek geri kalan meblağ iade edilir. Gezinin hareket tarihine yukarıda belirtilenden fazla süre kalmış ise gezi ücreti aynen iade edilir. Yukarıda belirtilenden az süre kalmış ise ücret iadesi yapılmaz.

Seyahat Güvence Sigorta Poliçesi satın alan katılımcının seyahat acentasına bir ödeme yapmış olması kaydıyla gezi başlangıç tarihinden ve kullanılan ulaşım aracı hareket etmeden önce , poliçede yazılı hallerde(ölüm, ciddi ve önemli kaza ve hastalık vb.) seyahatini iptal etmesi durumunda , ödediği bedel  poliçe kapsamındaki limitl, er çerçevesinde  ve poliçe şartlarına göre sigorta şirketi tarafından temin edilecektir. Seyahat acentasının katılımcıya karşı hiçbir sorumluluğu bulunmamaktadır.

2-Gezi esnasında kıymetli eşya ve para kayıplarından şirketimiz sorumlu değildir.

3-Gezilerimizde ulaşım için kullanılan her türlü kara, hava ve deniz taşıtlarında meydana gelebilecek yaralanma, ölüm ve kayıplarda taşıyıcı firmaların sigortaları geçerlidir.

4- Geziye çıkmadan veya gezi esnasında meydana gelebilecek herhangi bir siyasi olay, grev, tabii afet, teknik olaylar, hava muhalefeti, taşıyıcı şirketlerin yapabileceği iptallerden, gecikmelerden dolayı acentamız sorumlu tutulamaz. Buna bağlı olarak acentamız  programda, ücretlerde ve nakil araçlarında her türlü değişikliği yapma hakkına sahiptir..

5-Tüketici turu gezinin başlamasından 3 gün öncesine kadar istediği kişiye devredebilir. Devralan bakiye ve devir sebebiyle doğan masraflardan devreden ile beraber sorumludur.

6-Acenta ,Tüketicinin başlangıcını kaçırdığı geziye iştirak edeceğini yazılı olarak bildirmemesi durumunda, tüketici adına yapılmış tüm rezervasyonları gezinin başlangıç tarihinden 24 saat sonra iptal etme hakkına sahiptir. Bu gibi iptallerde tüketiciye herhangi bir ücret iadesi yapılmaz.

7- Acenta, yeterli katılımın olmaması veya  gerekli gördüğü durumlarda tüketiciye bildirmek kaydı ile, ilan ettiği veya kayıt aldığı turları gezi başlangıcından 5 gün önce kısmen veya tamamen iptal edebilir. Bu durumda alınan ücret iade edilir.

8-Gezi esnasında hava ve yol koşullarına göre  tur rehberi tur programında değişiklik yapma hakkına sahiptir.

III- GENEL HÜKÜMLER

1-Tura katılan tüketicinin;  Valizlerin ve içindeki eşyaların her türlü sorumluluğu sahiplerine aittir.

2-Acenta personelinin AĞIR KUSURUNDAN kaynaklanan bagaj kaybı veya hasarı durumunda , kaybolan veya hasar gören bagajın içinde bulunan eşyaların maddi ve manevi değeri ile sair vasıf ve özellikleri gözetilmeksizin, gezinin toplam bedeli içinde ulaşıma isabet eden kısmının 1/2'si, kaybolan eşya ve valizin maddi ve manevi tazminatı olarak Acenta tarafından eşya sahibi tüketiciye ödenir. Acenta, tüketici tarafından kendisine yazılı olarak kıymeteri ile birlikte deklare edilerek teslim edilmiş eşyanın her türlü kaybından, hasarından ve çalınmasından, en çok gezinin ulaşım bedeli kadar sorumludur.

3-Tüketicinin, başladığı turu hizmetin kusurlu olduğundan bahisle terk etmesi halinde, turu terk ettiğini Acenta yetkilisine ve konakladığı otele sebepleri ile birlikte yazılı olarak bildirmek zorundadır. Aksi halde tüketici turu terk etmiş sayılmaz ve hizmeti alıp kullanmış addolunur.

4-Sözleşmede imzası bulunmayan ancak sözleşmeye konu geziye katılan tüketici(ler) de kendi adlarına kayıt yaptırmakla görevlendirdikleri tüketici(ler)nin bu sözleşmeyi okuyup imzalaması ile, sözleşme hükümlerini kabul ve taahhüt etmiş sayılırlar. Buna rağmen, sözleşmede bizzat imzalarının olmadığı gerekçesiyle geziye katılan tüketici(ler) nin Acenta aleyhine ve katılmış oldukları gezi ile ilgili dava ve takipler sonucu Acenta’nın tüketiciye bu sözleşmede yazılı hususlar dışında bir bedel yada tazminat ödemek zorunda kalması halinde, Acenta’nın sözleşmede imzası bulunan tüketici(ler) ye ödemiş olduğu fazla miktar için rücu hakkı mahfuzdur. Bu geziye katılan tüketiciler, imzalamış olmasalar dahi, taraflar arasında geçerli olacak bu sözleşme şartlarını katalog ve ilanlar nedeni ile öğrenmiş, geziye bu sözleşme şartlarında katılmayı kabul etmişlerdir.

5-Gezilerimize evcil hayvan kabul edilmez.

6-Tur programı bu sözleşmenin ayrılmaz bir parçasıdır.

7-Acentenin Sözleşmeye Kısmen yada tamamen uymaması hallerinde ödenecek tazminatın hesaplanmasında TÜRSAB KÜTAHYA ÇİZELGESİ maddeleri uygulanır

 TÜRSAB KÜTAHYA ÇİZELGESİ

 

 
Kütahya Çizelgesi

1.BÖLÜM
BAŞLANGIÇ
AMACI VE NİTELİĞİ

1. TÜRSAB Turizm Tüketicileri Talepleri Değerlendirme Çizelgesi (Çizelge), seyahat acentalarının paket turlarında tüketicilere taahhüt edilen ya da olması gereken hizmetlerin aksaması ya da eksik yerine getirilmesi hallerinde tüketicilerin bedel iade taleplerinin değerlendirilmesinde yararlanılacak bir kaynak niteliğindedir.
1.1. Çizelge, ulaşım, konaklama, şehir ya da çevre turu, ağırlama, refakat, karşılama ve rent-a car hizmetlerinden en az ikisini içeren seyahat acentası ürününün tek bir fiyat altında tüketiciye pazarlandığı ve bu özellikleri nedeniyle “paket tur” olarak anılan HİZMETLER için kullanılacaktır.
1.2. Paket tur olarak adlandırılmayan seyahat acentası hizmetleri veya konaklama ya da eğlence gibi turizm ürünlerinin üreticileri tarafından bağımsız olarak tüketiciye sunulduğu hallerde Çizelge, kıyasen uygulanabilir. Ancak, bu gibi hallerde sorunun çözümünde Çizelge’ye göre sonuç alındığı ileri sürülemez.
1.3. Paket tura katılma amacı gezmek ve dinlence olabileceği gibi, ticari, sağlık, sportif ya da kültürel bir nedene dayalı da olabilir. Bu haller, çizelgenin uygulanmasını engellemez.
UYGULAMA ALANI SINIRLARI
2. Çizelge, gerçekleşmiş seyahatlere ilişkin olarak tüketicinin satın aldığı seyahat paketine bağlı hizmetlerin değerlendirilmesinde uygulanır.
2.1. Gerçekleşmeyen, katılınmayan ya da iptal edilen turlara ilişkin taleplerde Çizelge kullanılamaz. Bu gibi hallerde tazminat hukuku hükümleri uygulanır.
2.2. 24 saati geçmeyen turlarda Çizelge hükümleri uygulanmaz.
2.3. Tüketici tarafından turun satın alınma amacına yönelik ürünün esas özelliğini değiştirmeyen veya bu çizelgeye göre eksiklik miktarı %50 nin altında olan eksiklik iddiasına dayalı olarak yarıda bırakılmış turlar için bu Çizelge hükümleri uygulanmaz. 
ÇİZELGENİN TARAFLARI
3. Çizelge, taraflardan ürün sunucusunun ve satıcısının seyahat acentası, diğer tarafın ürünü satın alan ve tura katılan (tüketici ) olduğu olaylara ilişkin taleplerin değerlendirilmesinde uygulanır.
3.1. Turun başkası adına satın alınması, turu satın alan kişi ile tura katılan kişinin farklılığı halinde, tüketici sıfatı tura katılan kişiye aittir.
3.2. Tura katılan kişi, reşit ve mümeyyiz değilse, bu kişi adına veli ya da vasisi başvuru hakkını kullanabilir. 
UYGULAYACAK ORGAN
4. Tüketici taleplerinin doğrudan seyahat acentasına ya da TÜRSAB’a, ya da başka makama iletilmiş olması talebin değerlendirilmesinde Çizelge hükümlerinin uygulanmasını etkilemez.
4.1. TÜRSAB Tahkim Kurulu ya da Tüketici Komisyonları, kendilerine iletilen tüketici taleplerini değerlendirmede bu Çizelge hükümlerini esas alır.
4.2. Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri ya da Tüketici Mahkemeleri’nin tüketici taleplerini değerlendirmede bu Çizelge, sektörel örf ve adeti somutl, aştıran nitelikte olması nedeniyle başvurulacak kaynaktır. 
ÇIZELGE VE TAZMINAT DAVALARI
5. Tüketicinin seyahatin gerçekleşmemesi, seyahatin tamamının amacı açısından gereksiz hale gelmesi veya esaslı unsurlarından yoksun olması nedeniyle tüketicinin seyahatten vazgeçmesi, seyahatin ürün sahibi tarafından iptal edilmesi durumlarına ilişkin maddi ve manevi tazminat taleplerinde bu çizelge hükümleri uygulanamaz.
KANITLAMA YÖNTEMİ
6. Eksiklik iddiası tüketiciye reklam, broşür ve diğer tanıtım araçları ile ve sözleşme ile taahhüt edilen unsurların veya mevzuat ve yaygın örf gereği olması gerekli unsurların eksik olması durumunda değerlendirmeye alınır.
6.1. Eksiklik iddiasına konu unsur, mevzuat ve yaygın örf gereği olması gereken bir unsur değilse bu unsurun tüketiciye taahhüt edildiği yazılı veya basılı belge ile kanıtlanmak zorundadır.
6.2. Eksiklik iddiası fotoğraf gibi belgeler ve/veya tüketiciler dışında bir ilgilinin de imzası ile düzenlenmiş tutanak ile kanıtlanır. 
TALEP HAKKI SAHİPLERİ
7. Eksiklik iddiası bu eksiklikten dolayı alıp kullanacağı hizmetleri alamayan kişilerce ileri sürülebilir.
İKAME İNDİRİMİ
8. Eksiklik iddiasına konu unsur, tüketiciye ayrı bir külfet ve zahmet getirmeden ürün sahibi tarafından başka işletmeden alınarak tüketiciye sunulmuşsa iade toplamı % 50 azaltılır.
KAVRAMLAR
9. Çizelgede yer alan kavramlar aşağıdaki hususları ifade eder :
9.1. Çizelge:TÜRSAB Tüketici Taleplerini Değerlendirme Çizelgesi’ni,
9.2. Paket: Tüketiciye sunulan Seyahat acentalığı hizmetlerinden herhangi ikisi veya daha fazlasının tek bir fiyat altında bulunmasını veya ayrı fiyat içerseler dahi birlikte satılan ve ayrılamayan seyahat acentası hizmetlerinin oluşturduğu ürünü
9.3. Tur:Seyahat acentasının kalkış ve varış noktaları içeren programlı organize faaliyetlerini
9.4. Seyahat Acentası:1618 s. Kanuna uygun olarak kurulmuş işletmeyi,
9.5. Tüketici:4077 s. Kanuna göre tanımlanan tüketiciyi,
9.6. TÜRSAB:Türkiye Seyahat Acentaları Birliği’ni,
9.7. TÜRSAB Tahkim Kurulu:TÜRSAB Iç Tüzüğü uyarınca oluşturulmuş ve HUMK hükümlerine uygun yargılama görevini yerine getiren kurulları,
9.8. Rehber:Turizm Bakanlığı mevzuatında Profesyonel Turist Rehberi olarak tanımlanan ve Profesyonel Turist Rehberi Kokartı sahibi kişileri,
9.9. Tur Lideri:Seyahat acentası adına tura katılanlarla birlikte hareket eden ve turu yönlendiren seyahat acentası görevlisini
2.BÖLÜM
DEĞERLENDİRME VE UYGULAMA ESASLARI
EKSİKLİK VE AYIBI İHBAR

10. Eksiklik ya da ayıp iddiasının seyahat sırasında seyahat acentası veya tesis görevlisine bildirilip eksiklik ya da ayıbın giderilmesinin talep edilmemesi halinde iade miktarı %25 azaltılır.
TAKDİR YETKİSİ
11. İade talebini inceleyen yetkili karar merciinin toplam iade oranını %25 arttırma yetkisi vardır.
HESAPLAMA YÖNTEMİ
12. İade oranını belirlemede yüzde hesabı, pakette yer alan ulaşıma ilişkin eksikliklerde ulaşım bedelinden, ulaşım dışındaki eksikliklerde ulaşım bedeli dışında kalan bedel üzerinden yapılır.
12.1. Ulaşımdaki gecikmeden kaynaklanan iade taleplerinde hesaplama tüm paket fiyatı üzerinden yapılır.
12.2. Yurtdışı veya yurtiçi turlarda paket fiyat içinde ulaşım bedelinin tespiti mümkün değilse, paket fiyatın %30’u ulaşım bedeli olarak hesaplanır.
12.3. Ulaşımın veya diğer hizmetlerin ayrı bedel olarak sunulduğu paketlerde her hizmete ilişkin eksiklik o hizmetin bedeli üzerinden hesaplanır.
12.4. Birbirine bağlı hizmetlerden oluşan pakete ilişkin her hizmet için ayrı olarak hesaplanan eksiklikler toplanır.
12.5. Toplam iade miktarı paket bedelini aşamaz. 
ÖZEL DURUMLARIN ETKİSİ
13. İade oranları hesaplamada herkes ve her olay için aynıdır. Özel durumlar bu çizelgede bulunan esaslar çerçevesinde sonuca yansıtılır.
13.1. Tüketicinin taşıt tutması, klimaya hassasiyet, antreman zorunluluğu, gibi kendi kişisel özellikleri konusunda seyahat acentasını rezervasyon sırasında uyardığı ve bu özelliklerin seyahat acentasınca bilindiği ve tüketiciye seyahatin buna karşın tekeffül edildiği halde tekeffül edilen hususlardaki eksikliklerde tüketicinin turu haklı sebeple yarıda bırakma hakkı olduğu gibi, çizelge hesabı % 50 arttırılır.
13.2. Konaklama ve diğer hizmetlerin bölündüğü (Anadolu turu, Kuzey Avrupa turu gibi) ve eksikliklerin hizmetlerin bir kısmında oluşması ve bu eksikliğin toplamda %10 u aşmaması durumunda iade talebi dikkate alınmaz.
13.3. Ulaşımın paket tur süresi içinde en az %30 süreyi kapsaması durumunda ulaşımdaki aksaklık toplam paket bedelinden yapılan hesaplama ile belirlenir.
13.4. Döviz olarak satılan turların iade oranlarında bedel, satışa konu döviz üzerinden hesaplanır.
13.5. Hesaplama bölümünde yer alan eksiklik gruplandırmasına uymayan ve eksikliğin bu gruplandırmaya kıyasen uygulanamadığı eksiklik iddiaları dikkate alınmaz. 
TURUN YARIDA BIRAKILMASI
14. Tüketici talebine ilişkin eksiklik ya da ayıp, paket üründen %50 veya daha fazla iade gerektiren miktarda ise tüketici tura katılmamakta veya turu yarıda bırakmakta haklıdır. Turun yarıda bırakılması durumunda tüketici talebi ile tazminat, bu çizelgeye göre hesaplanır ve iade miktarı yüzde 20 arttırılır.
Haklı olarak yarıda bırakılan turlarda dönüş bedeli tüketiciye ayrıca ödenir.
İKAME HİZMET TEKLİFİ
15. Eksiklik ya da ayıp nedeniyle tüketici turu terketmiş ya da tamamlamış olsa dahi seyahat acentası ücret iadesi yerine ek hizmet veya yeni seyahat veya yeni bir seyahatte uygulanacak indirim önerebilir. Tüketici bunu kabul edip etmemekte serbesttir.
15.1. Seyahat acentasının ek seyahat önerisinin tüketici tarafından kabul edilmesi halinde aynı olaya ilişkin iade veya tazmin taleplerinden vazgeçilmiş kabul edilir.
15.2. Ek seyahat olarak tazmin için tüketiciye sunulacak HİZMETLER, aynı seyahate katılan diğer tüketicilere sunulan HİZMETLERden az olamaz.
15.3. Tüketicinin eksiklik ya da ayıp iddiasına karşı seyahat sırasında ek veya eksik ya da ayıplı hizmet yerine sunulan hizmetlerin veya indirimin tüketici tarafından kabulu halinde tüketici, eksiklik iddiasından feragat etmiş olarak değerlendirilir.
15.4. Ek hizmet veya yeni tur veya yeni bir turda bedel indirimi teklifi, teklifin reddi halinde seyahat acentasını bağlamaz ve onun aleyhine delil niteliği taşımaz. 
RÜCU İLİŞKİLERİ
16. Eksiklik iddiasını ileri süren tüketici eksiklik kimden kaynaklanırsa kaynaklansın ürünü satın aldığı veya turu düzenleyen seyahat acentasına veya doğrudan ayıplı hizmeti sunan işletmeye başvurabilir.
16.1. Tüketiciye karşı eksiklik karşılığı eksiklik ya da ayıbı tazmin eden seyahat acentası bu eksikliğin kaynaklandığı ulaştırma işletmesi, konaklama tesisi veya diğer işletmelere bu zararını rücu eder.
16.2. hizmetlerin mevzuat gereği olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle oluşan tüketici talepleri için yapılan ödemelerin nihai sorumlusu eksik hizmeti üreten işletmedir. Ancak, üretici işletme bu eksiklikten zamanında paket ürünü oluşturan seyahat acentasını haberdar etmiş ise sorumluluk seyahat acentasınındır.
16.3. Taahhüt edilen hizmet özellikleri taahhüt etmeyen işletmeyi bağlamaz.
3.BÖLÜM
HESAP CETVELİ
KONAKLAMA hizmetleri
17. Konaklama hizmetlerinde aşağıdaki eksiklikler ve ayıplar karşılığında belirtilen indirim oranları uygulanır.
17.1. Sözleşmeye konu konaklama tesisinden farklı bir yerde konaklama;
yürüyüş mesafesindeki uzaklık için %10, 10 KM aşan uzaklık için %25
17.2. Konaklama tesisinin seyahat amacına ilişkin merkezlere (kumsal, çarşı gibi) belirtilenden farklı uzaklıkta olması;
17.2.1. yürüyüş mesafesindeki uzaklık için %5,
17.2.2. 5 KM yi aşan uzaklık için %15
17.3. Aynı konaklama tesisinde ancak tüketiciye sözleşmede belirtilen oda tipinden farklı bir oda tipi sunulması;
17.3.1. Kat değişikliği %5
17.3.2. Otel odası yerine apart vb.% 10
17.4. Oda-yatak özelliğinin sözleşmede belirtilenden farklı olması ;
17.4.1. Tek kişi konaklama yerine iki kişi konaklama tek kişi farkı (ssp)+ %20,
17.4.2. Tek kişi konaklama yerine 3 kişi konaklama tek kişi farkı (ssp)+ %25,
17.4.3. Çift kişi konaklama yerine 3 kişi konaklama %25,
17.5. Aynı aileden veya birlikte rezervasyon yaptığı kişiler dışında aynı odada birlikte konaklama durumunda iade oranlarına %5 daha eklenir.
17.6. Bir gecelik oda-yatak özelliğinin farklı olması durumunda konaklama indirimi gün sayısına bölünerek hesaplanır.
17.7. Odaların teknik ve tefriş özelliklerinin zorunlu unsurlara veya sözleşmede belirtilen niteliklere aykırı olması;
17.7.1. Banyo ve WC olmaması veya kullanılamaz durumda olması %25,
17.7.2. Manzara veya balkon olmaması(sözleşmede belirtilmişse) %10,
17.7.3. Isıtma veya soğutma sisteminin olmaması, çalışmaması veya ihtiyacı karşılamaması kış veya yaz aylarında %20, bu sistemlere gerek duyulmayan zamanlarda %10,(normal oda sıcaklığı ~20-23 o)
17.7.4. Sıcak suyun ihtiyacı karşılayacak miktar ve basınçta olmaması (~25o) %25,
17.7.5. Radyo ve TV bulunmaması %10,
17.7.6. Kirli bakımsız olması ve hauskeepıng hizmeti olmaması %10,
17.8. Konaklama tesisinin ortak alan ve özelliklerinde eksiklik olması;
17.8.1. Isıtma ve soğutma sistemlerinin olmaması veya çalışmaması yaz veya kış aylarında %10
17.8.2. Isıtma ve soğutmaya gerek duyulmayan zamanlarda sistemin olmaması %5
17.8.3. Asansör bulunmaması veya çalışmaması durumunda zemin +3 kattan fazla tesislerde %10,
17.8.4. Temizlik hizmetlerinin olmaması %20,
17.8.5. Havlu ve çarşaf değişimi olmaması (3 günden fazla konaklama için) %10,
17.8.6. Ek hizmetlerin olmaması (masaj, kuaför gibi) durumunda her ek hizmet için %2, azami %10
17.8.7. Tesislerde eksiklik (sauna,tenis kortu, spor salonu, golf, Yelken, sörf, dalış okulu ve malzemesi olmaması gibi) durumunda her tesis için %5, azami %10,
17.8.8. Açık Yüzme havuzunun olmaması veya kullanıma kapalı olması (yaz ayları için) %20,
17.8.9. Kapalı yüzme havuzunun olmaması veya kullanıma kapalı olması(kış ayları için) %25,
17.8.10. Çocuk bakım yeri ve olanağının olmaması %10,
17.8.11. Plaj veya kar kayağı teknik olanaklarının olmaması mevsiminde %25,
17.8.12. Kar kayağı olanaklarının yetersiz olması %15,
17.8.13. Terapi ve termal hizmetlerinin olmaması %20,
YEMEK VE EĞLENCE
18. Yemek ve eğlence hizmetlerine ilişkin eksikliklerde aşağıdaki iade oranları uygulanır:
18.1. Eğlence yeri ve olanağının olmaması (disko, gece klubü, animasyon) her eksiklik için %5, azami %10,
18.2. Restoran bulunmaması (Apartlarda )%15,
18.3. Restoran bulunmaması (otel, motel ve tatil köyünde) %30,
18.4. Market bulunmaması (apartlarda) % 15,
18.5. Yemeklerin 3 çeşitten az olması (oda-kahvaltı, yarım ve tam pansiyon için) %5 
ÇEVRE ÖZELLİKLERİ
19. Tesislerin çevresel özelliklerine göre oluşan eksikliklerde aşağıdaki iade oranları uygulanır:
19.1. Konaklama tesisi içinde veya 20 m den daha yakında inşaat faaliyeti olması % 10,
19.2. Konaklama tesisi ile müştemilatı veya şehir ve kamu kullanımındaki yerler arasında kullanıma açık yol bulunmaması %15,
19.3. Konaklama tesisinin 50 m yakınında rahatsızlık veren boyutta açık çöp alanı bulunması %5,
19.4. Konaklama tesisi çevresinde sürekli ve şiddetli gürültü kaynağı bulunması %5,
TUR hizmetleri
20. Tur hizmetlerinde eksiklik durumunda aşağıdaki iade oranları uygulanır:
20.1.A Grubu seyahat acentalarının turlarında Rehberin, C grubu seyahat acentalarının turlarında tur liderinin bulunmaması;
20.1.1. Günlük çevre turlarında %15,
20.1.2. Gecelemeli turlarda %25,
20.1.3. Özel ilgi turlarında %40,
20.2. Tur güzergahının değiştirilmesi nedeniyle ören yerine uğranılmaması veya girilmemesi ören yeri giriş bedeli + %10,
20.3. Seyahat sırasında ulaştırma aracında servis eksikliği %5,
20.4. Taşıma aracı niteliğinin sözleşmeye aykırı olması %20,
20.5. Rehber, tur lideri, sürücü ve servis elemanlarının kötü davranışları %5,
ULAŞIM hizmetleri
21. Ulaşım hizmetlerinde eksiklikler için aşağıdaki iade oranları uygulanır:
21.1. Hareket zamanının 6 saatten fazla ve 8 saate kadar gecikmesi %5,
21.2. Hareket zamanının 8 saatten fazla gecikmesi paket fiyatı/gün hesabıyla 1 günlük bedel tutarı,
21.3. Ulaşım aracında servis eksikliği %5,
21.4. Transfer yapılmaması halinde transfer uzaklığı için taksi ücreti.

 

 MÜZE KART

MÜZE KART İLE TARİHE YOLCULUK BAŞLIYOR ! 

T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) işbirliğiyle, Türk halkını müzelerle buluşturmak amacıyla “Müzekart” projesini hayata geçirdi. “Müzekart” ile 7’den 70’e herkes Türkiye’deki 300’ü aşkın müze ve ören yerini bir yıl boyunca dilediği kadar gezebilecek.
T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, sahip olduğumuz kültürel zenginlikleri vurgulamak ve dünyaca ünlü müze ve ören yerlerimize ziyaretleri artırmak amacıyla Müzekart projesini başlattı. Müzekart, T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bağlı dünyaca ünlü eserlerin sergilendiği 300’ü aşkın müze ve ören yerini, sadece 30 TL karşılığında her müze için yılda bir kez ziyaret hakkı sağlıyor.
T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın hayata geçirdiği Müzekart projesiyle ilgili açıklamada bulunan Kültür ve Turizm Bakanı Türk insanın sahip olduğu kültürel değerlere sahip çıkması ve kültürel zenginliklerimizi gelecek nesillere aktarmamız açısından müzelerimizin çok önemli işlevi olduğunu ve müze gezmenin tarihi yaşamak adına herkesin katılması gereken bir kültürel aktivite olduğunu belirtti. Yapılan arkeolojik çalışmalara daha fazla yatırım yapılarak kültürel değerlerimizin daha da zenginleşeceğine değinen Sn. Günay, herkesin bu konuda hassasiyet gösterip müze ziyaretlerine önem vermesi ve müze bilincinin toplumun her kesiminde yaygınlaşarak gelişmesi gerektiğini sözlerine ekledi. 
İlk uygarlıklardan Osmanlı İmparatorluğu’na kadar asırlar boyunca birçok uygarlığın beşiği olan Anadolu’nun ev sahipliği yaptığı kültürlerin eserlerine, dünyaca ünlü tarih hazinelerine ve zenginliklerine Müzekart ile tekrar tekrar yolculuk yapılabiliyor.
MÜZEKART , MÜZEKART PLUS VE MUSEUM PASS NEDİR ?
T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın kültür ve sanatseverlere sunduğu, Türkiye’nin müze müze gezdiren, tarih ve kültür alışverişi yaptıran ilk kartı olan Müzekart; uygarlıkların zevklerini, düşüncelerini, inançlarını ve yaşam tarzlarını geleceğe taşıyor. Müze Kart, Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bağlı olan tüm müze ve ören yerlerine yılda sadece 30 TL karşılığında her müze için yılda bir kez ziyaret hakkı sağlıyor. KÜLTÜR ve Turizm Bakanlığı ile TÜRSAB-MTM İş Ortaklığı’yla geliştirilen 50 liralık Müzekart Plus sayesinde bakanlığa bağlı 300’ü aşkın müze ve ören yerini bir yıl boyunca ücretsiz ve sınırsız gezmek mümkün olacak. Kart ayrıca özel müzeler, tiyatro ve hediyelik eşya mağazalarında yüzde 40’a varan indirimler de sağlıyor. ‘Klasik Müzekart gibi 300’ü aşkın müzeye sınırsız giriş sağlayan Müzekart Plus’la ayrıca Geleneksel El Sanatları Kurumu, İstanbul Modern Müzesi, Pera Müzesi, Rahmi M. Koç Müzesi, Rezan Has Müzesi, Sakıp Sabancı Müzesi, Santralistanbul, TÜRVAK Sinema Tiyatro Müzesi, İKSV, Balat Kültür Evi, Bilkent Kültür Girişimi, İstanbul Akvaryum gibi kurumların bazılarına ücretsiz, bazılarına yüzde 40’a varan indirimlerle girmek mümkün olacak. Bu indirimler, kurumların kafelerinde ve hediyelik eşya dükkânlarında da geçerli. 
Yabancı turistler için üretilen ‘Museum Pass İstanbul’ ise sahibine Ayasofya Müzesi ve Harem Dairesi hariç Topkapı Sarayı Müzesi, Kariye Müzesi, İstanbul Arkeoloji Müzesi, Türk ve İslam Eserleri Müzesi, İstanbul Büyük Saray Mozaikleri Müzesi’ni ekstra ücret ödemeden, bilet gişelerinde beklemeden ziyaret edebilme imkânı sağlıyor. 3 gün geçerlilik süresi olan, 4 ile 5 yıldızlı oteller, gezici kart satış araçları ve Turizm Enformasyon Büroları’ndan temin edilebilecek kartın fiyatı 72 lira.
Önemli Hatırlatma
-Müzekart ve Müzekart+ yanlızca üzerinde adı yazılı kişi tarafından kullanılabilir.
-Satın alınan Müzekart ve MüzeKart+'nın geçerlilik süresi 12 aydır.
-Satın alma işlemini tamamladıktan sonra geri dönme olanağı yoktur. Lütfen bilgilerinizi kontrol ediniz.
-Satın alınan kartlar değiştirilemez ve iptal edilemez. 
Müzekart sahibi olmak için; 
T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bağlı linkteki www.muzekart.com müzelerden Müzekart satın alınabiliyor. Müzekart satın almak için de Müzekart Satış Noktaları’na fotoğraflı bir kimlikle başvurulması yeterli.
Müzekart ile ilgili ayrıntılı bilgi için: www.muzekart.com   (0312) 444 MÜZE (6893) 
MÜZE VE ÖREN YERLERİNE GİRİŞLERDE UYGULANACAK USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNERGE
Kapsam 
Madde 1- Bu yönerge, Kültür ve Turizm Bakanlığına bağlı müze ve ören yerlerinin ziyaret usul ve esasları ile bilet ve müzekart FİYATLARını düzenlemektedir. 
Bilet fiyatları
Madde 2- Müze ve ören yerleri bilet FİYATLARı ekli listede gösterilmiştir. 
Ücretsiz Biletler
Madde 3- Aşağıda belirtilenler müze ve ören yerlerine ücretsiz biletle girerler. 
a)17 yaş ve altındaki Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı gençler ve çocuklar
b)65 yaş ve üstü Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları 
c)Gaziler, şehit ve gazilerin eş ve çocukları 
d)Engelliler ile bir refakatçisi
e)Er ve erbaşlar
f)ICOM, ICOMOS ve UNESCO kartı sahipleri
g)Basın kimlik kartı sahipleri
h)Kültür ve Turizm Bakanlığı personeli ve emeklileri ile eş ve çocukları
i)Yabancı resmi konuklar ve refakatçileri
j)Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğünce ağırlanan konuk ve heyetler, bunların refakatçileri ile yabancı tur operatörleri. 
Müzekart 
Madde 4- Müzekart, müze ve ören yerlerinde ayrıca ücretlendirilen birim veya seksiyonlar hariç olmak üzere tüm müze ve ören yerlerinde bir yıl boyunca geçerli olup yalnızca Türk vatandaşları tarafından kullanılabilir. Geçici müzekartları kimlik ibrazı ile 60 gün geçerlidir. Geçici müzekartlar 60 gün içinde aslı ile değiştirilmesi gerekir.
MÜZEKART FİYATLARI
Madde 5- Müzekart’ın fiyatı 30 TL ’dir. Belirtilen tarife öğretmenler ile 18 yaş ve üzerindeki öğrenciler için % 50 indirimli uygulanır. 3 üncü madde kapsamında yer alan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları 2 TL karşılığında müzekart alabilir. Toplu müzekart alımlarında indirim uygulanabilir. İndirim uygulanacak müzekart alım miktarı ile indirim oranları Yönetim Kurulu Kararı ile belirlenir.
Müze ve Örenyeri Ziyareti Esnasında Uygulanacak Esaslar
Madde 6- Müze ve örenyeri girişlerinde, kullanılan biletler gezi süresince saklanır ve kontrollerde gösterilir.
Madde 7- Ücretsiz girişlerde ziyaretçiler kimliklerini, resmi heyetler izin belgelerini ibraz eder.
Madde 8- Geçici müzekart, resmi kimlik kartı ile geçerlidir. 
Madde 9- Müzekart sahiplerinden, müze ve örenyeri personelinin gerekli gördüğü hallerde kimlik ibraz etmeleri istenebilir. 
Madde 10- Düzenlenecek toplu ziyaretlerde, düzenleyen kurumlarca Müze Müdürlüklerine önceden bilgi verilir.
Madde 11- Müze ve örenyerlerinde profesyonel mahiyetteki fotoğraf, video, film çekimleri ücret mukabilinde ve Müze Müdürlüğü izni ile yapılır. Amatör çekimler ile ilgili olarak Müze Müdürlüğü tarafından sınırlama getirilebilir.   
Madde 12- Müzeler Pazartesi günleri ziyarete kapalıdır. Topkapı Sarayı Müzesi, Galata Mevlevi hanesi Müzesi ve Yıldız Sarayı Müzesi ile bağlı birimleri Salı günü; Hisarlar Müzesi ile bağlı birimleri ise Çarşamba günü ziyarete kapalıdır. 
Madde 13- Müze ve örenyerleri dini bayramların birinci günü öğleye kadar kapalıdır. 
Madde 14- Bu yönergede yer almayan hususlar, Döner Sermaye İşletmesi Merkez Müdürlüğü Yönetim Kurulu Kararı ile belirlenir. 
Müze ve Örenyeri Giriş Ücretleri İçin Lütfen Tıklayınız...

 OKUL GEZİLERİ ÇERÇEVE SÖZLEŞMESİ

EK-12

OKUL GEZİLERİ ÇERÇEVE SÖZLEŞMESİ

(Ek:2.3.2008/26804 RG)

 

 

            MADDE 1- Sözleşmenin Tarafları

 

            Bu sözleşme, …………………….. İlköğretim Okulu/lisesi ile Yüklenici acente/ firma ……………… arasında aşağıda yazılı şartlar dahilinde yapılmıştır.

 

            MADDE 2-  Taraflara İlişkin Bilgiler

 

            2.1. Okulun adresi : ……………………………………………………………. olup,

 

            Tel no: …………………………………….

 

            Faks no: …………………………………..

 

            Elektronik Posta Adresi (varsa) : …………………………………….. dir.

 

            2.2. Yüklenici acente/firmanın tebligat adresi : …………………………………. olup,

 

            Tel no: …………………………………….

 

            Faks no: …………………………………..

 

            Elektronik Posta Adresi (varsa) : …………………………………….. dir.

 

            2.3 Madde 2.1 ve 2.2’de belirtilen adreslerin değişiklikleri usulüne uygun şekilde karşı tarafa tebliğ edilmedikçe en son bildirilen adrese yapılacak tebliğ ilgili tarafa yapılmış sayılır.

 

            MADDE 3- İşin Tanımı

 

            3.1. Sözleşme konusu iş; ………………………İlköğretim Okulu/Lisesi öğretmen, öğrenci ve velilerinden oluşan gezi grubunun …………………. ‘ya düzenleyecekleri geziye ilişkin sözleşmenin konusunu oluşturmaktadır.

 

            3.2. Gezinin süresi : Gezi,  /  / 2007 saat : ……….…..’da hareket,                                                                                                                      /      /2005 saat : ….………’da dönüş olmak üzere toplam ……. gece ……… gündüzdür.

 

3.3. Yol güzergahı ve gezilecek yerler : Gezi Planında açıklandığı biçimdedir.

 

MADDE 4- Ulaşım Biçimi

…………………………………………………………………………………………...

 

MADDE 5- Duraklama Yerleri ve Nakil Bağlantıları

…………………………………………………………………………………………...

 

MADDE 6- Konaklama Yeri, Sınıfı ve Süresi

…………………………………………………………………………………………...

 

 

MADDE 7- Yemek ve Öğün Sayısı, Açıklamalar

…………………………………………………………………………………………...

 

MADDE 8- Gezi Ücreti ve Ödeme Şekli

 

            Gezi ücreti, sigorta ve vergiler dahil toplam ………………………. YTL’dir. Bu iş için sözleşme bedelinin % …. ‘u oranında ön ödeme sözleşmenin imzalanmasını müteakip …………….. iş günü içerisinde; kalan ücret ise işin bitimini müteakiben ……………. İş günü içerisinde Yükleniciye ödenecektir.

 

Yüklenici, sözleşmenin tamamen ifasına kadar, vergi, resim, harç ve benzeri mali yükümlülüklerde artışa gidilmesi veya yeni mali yükümlülüklerin ihdası gibi nedenlerle fiyat farkı verilmesi talebinde bulunamaz.

 

MADDE 9- Vergi, Resim, Harçlar

 

            Sözleşme kapsamındaki işlerle ilgili her türlü vergi, resim ve harçlar yükleniciye aittir.

 

MADDE 10- Sorumluluklar

 

1. Yüklenici sözleşmeden doğan yükümlülüklerin gereği gibi ifa edilmemesinden dolayı sorumludur. Ancak sözleşmenin hiç ya da gereği gibi ifa edilmemesi okul kusuruna veya mücbir bir sebebe dayanıyorsa, Yüklenici sorumlu tutulamaz.

 

2. Gezi sırasında, Yüklenicinin sözleşmenin esaslı unsurunu oluşturan hizmetlerden bir veya birkaçını sağlamaması ya da sağlamayacağının anlaşılması durumunda;  Yüklenici, gezinin devam etmesi için okulu ilave maliyet getirmeyen eşdeğerde alternatif tedbirler alır  ve sözleşmede yer alan hizmetler ile sunulan hizmetler arasındaki ücret farkını tazmin eder.

 

            3.  Bu tedbirleri almak mümkün değilse, ya da bunlar haklı nedenlerle okul tarafından kabul edilmez ise; Yüklenici okulun hareket yerine veya kabul edeceği herhangi bir dönüş noktasına geri dönmesi için eşdeğerde ulaşım imkanı sağlar. Tüketicinin yaptığı tüm ödemeleri 2 gün içinde iade eder ve gerekli hallerde tüketicinin zararını tazmin eder.

 

            4. Yüklenici bu işte ……… sayıda sürücü, rehber gerektiren gezilerde ……… sayıda rehber bulunduracaktır. Personelde bir değişiklik olması durumunda gezi öncesinde Okul yönetimi bilgilendirilerek değişen personele ilişkin belgeler ibraz edilecektir.

 

            5.  Gezi sırasında başka bir araç veya personele ihtiyaç duyulması durumunda gezi kafile sorumlusu yöneticinin bilgisi dahilinde Yüklenici tarafından gerekli tedbirler ivedilikle alınacaktır. Bu çerçevede kullanılacak araç ve görevlendirilecek personel sözleşmede belirtilen niteliklere haiz olacaktır.

 

            6. Yüklenici sözleşme konusu iş ile ilgili çalıştıracağı personele ilişkin sorumlulukları ilgili mevzuatın bu konuyu düzenleyen emredici hükümleri doğrultusunda aynen uygulamakla yükümlüdür.

 

            7. Yüklenici, taahhüdü çerçevesinde sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirilmemesi ve benzeri nedenlerle ortaya çıkan zarar ve ziyandan doğrudan sorumludur. Bu zarar ve ziyan genel hükümlere göre Yükleniciye ikmal ve tazmin ettirilir.

 

            8. Okul gezi sırasında bir kafile başkanı yönetici ile her araçta bir gezi sorumlusu öğretmen bulundurmak zorundadır.

 

            9. Gezi etkinliklerinin hiçbir aşamasında geziye katılması önceden planlanan yönetici, öğretmen, öğrenci ve varsa veliler ile diğer görevliler (Rehber ve Sürücü) dışında başka kişiler kesinlikle ulaşım araçlarına alınmayacaktır.

 

            MADDE 11- Sözleşmenin Feshi ve Devri

 

            Yüklenicinin sözleşmeyi feshetmesi hâlinde okul, uğradığı zarar oranında tazminat hakkına sahip olur. Ayrıca, Yüklenici okulun o güne kadar yaptığı tüm ödemeleri ve okulu borç altına sokan tüm belgeleri 10 gün içinde okula iade eder.

 

            MADDE 12- Mücbir Sebepler

 

            Geziye çıkmadan ve gezi sırasında gezinin gerçekleşmesine etki edecek nitelikte meydana gelebilecek herhangi bir siyasi olay, grev, afet, hava şartları ve devletler arası ilişkilerde yaşanan olumsuzluklar ile aracın arızası veya kazası mücbir sebep olarak kabul edilir. Araca dayalı sebeplerde aynı özelliklerde araç sağlanır.

 

            MADDE 13- Bildirim

 

            Okul, sözleşmenin hiç ya da gereği gibi ifa edilmemesi hâlini, hizmetin ifa edilmesi gerektiği ya da ifa edildiği tarihten itibaren 30 gün içerisinde Yükleniciye bildirmek zorundadır.

 

            MADDE 14- Sözleşmenin ekleri

 

            1. Yükleniciye ait “İşletme Belgesi”nin onaylı sureti.

 

            2. Yüklenicinin faal seyahat firması olduğunu gösteren belge.

 

            3. Görevlendirilmesi hâlinde tur rehber/rehberlerine ait profesyonel turist rehberi kimlik kartının yüklenici tarafından onaylı sureti.

 

            4. Araç sürücüsünün/sürücülerinin “Sürücü Belgesi” ile “Mesleki Yeterlik Belgesi (SRC2”nin yüklenici tarafından onaylı suretleri

 

            5. Taşıma mesafesine bakılmaksızın il sınırları içinde yapılacak geziler ile 100 Km.’ye kadar olan il dışı geziler için kullanılacak araçlara ilişkin “[Y] Yetki Belgesi”, 100 Km.’yi aşan il dışı gezilerde kullanılacak araçlara ilişkin “[D2] Yetki Belgesi”nin TÜRSAB onaylı bir sureti

 

            6.  Yüklenici tarafından onaylatılmış araç ruhsatının sureti

           

            7. Araçların “Zorunlu Mali Sorumluluk (trafik) sigorta poliçesi”, “Karayolu Yolcu Taşımacılığı Zorunlu Koltuk Ferdi Kaza Sigorta Poliçesi” ve “Karayolu Mali Sorumluluk Sigorta Poliçesi”nin birer sureti

 

            8. Araç, yüklenici tarafından kiralanmış ise yüklenici tarafından onaylanmış sözleşme sureti

 

            9. Gezi planı ve T.C. kimlik numaralarının da yazıldığı liste

 

            10. …………………………………..

 

            MADDE 15- Diğer Hususlar

 

            …………………………………………………………………………………………

 

           

            MADDE 16- Hüküm Bulunmayan Hâller

 

            Bu sözleşme ve eklerinde hüküm bulunmayan hâllerde, ilgili mevzuata ve Bakanlıkça bu konuda yapılan düzenlemelere göre hareket edilir.

 

            MADDE 17- Anlaşmazlıkların Çözümü

 

            Bu sözleşme ve eklerinin uygulanmasından doğabilecek her türlü anlaşmazlığın çözümünde …………………………. (İdaresinin bulunduğu yer mahkemesi yazılacaktır) …………………………  mahkemeleri ve icra daireleri yetkilidir.

 

            MADDE 18- Yürürlük

 

            Bu sözleşme, taraflarca imzalandığı tarihte yürürlüğe girer. Bu sözleşme, ………………. (……………) maddeden ibaret olup okul ve Yüklenici tarafından ekleriyle birlikte tam olarak okunup anlaşıldıktan sonra ………………… tarihinde birlikte imzalanmıştır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OKUL YÖNETİMİ                                                                        YÜKLENİCİ

Sitede ara

© 2013 Tüm hakları saklıdır.